DIVERSITAT I INCLUSIÓ



La comissió de Diversitat i Inclusió està formada per un grup de mares i pares amb fills amb necessitats especials d'aquesta escola, amb interés en millorar l'atenció educativa dels nostres fills.
L'escola inclusiva comprèn  tot tipus d'alumnat, des de patologies neurològiques, fins nens amb risc d'exclusió social, nouvinguts, nens amb diferents capacitats físiques, psíquiques o sensorials.
Considerem que s'han de proporcionar les mesures i suports necessaris per assegurar un òptim procés d'aprenentatge, tant a nivell curricular com d'habilitats socials, dins del marc de nostre sistema educatiu inclusiu, regulat actualment pel Decret 150/2017 de 17 d'octubre, de l´atenció educativa a l'alumnat en el marc d´un sistema educatiu inclusió

L'educació inclusiva representa el dret dels nens amb necessitats especials d'anar a l'escola ordinària, amb els suports específics per desenvolupar al màxim les seves capacitats.
L'educació inclusiva afavoreix la igualtat i la cohesió social.
Trobem molt important que el professorat conegui les necessitats individuals d'aquests nens per adequar no només la pràctica educativa, sinó també l´entorn i saber cóm actuar en cada cas (per exemple, si es necessita atenció mèdica urgent).
A la vegada, també ens sembla fonamental, generar valors inclusius en tota la comunitat educativa (docents, famílies,  alumnes, personal serveis, monitors, etc). Només així aconseguirem una veritable inclusió de tots els alumnes.

És per tot això que creiem necessari crear una comissió inclusiva dins L'AMPA del nostre centre.
Per nosaltres, una comissió inclusiva és el conjunt de famílies, docents i altres professionals de l'escola (vetlladors, monitors menjador, etc.) que tinguin interès per a millorar l´atenció i oferir les mateixes oportunitats a tots els alumnes.

 Objectius
-     Crear un equip de treball d´Escola inclusiu , amb el vist i plau de la direcció –AMPA- Comissió inclusiva a fi de localitzar i preveure les necessitats especifiques dels nens amb necessitats especials, amb discapacitat i/o trastorn del desenvolupament, infants en risc d´exclusió social, nouvinguts o nivell socioeconòmic baix, que comporti una necessitat d´adaptació a certes activitats organitzades pel centre escolar perquè tots els infants hi tinguin accés (menjador, activitats esportives, extraescolars, sortides, etc...)

- Obtenir recursos personals (monitors patí, extraescolars, vetlladors...) i econòmics perquè tots els nens tinguin les mateixes oportunitats en horari lectiu i no lectiu.


-    Conscienciar i sensibilitzar la resta de comissions de L'AMPA, i la resta de famílies de l´escola per donar a conèixer les diferents realitats i la seva normalització, així com els beneficis d'una escola inclusiva.    

-      Crear projectes participatius amb tot l´equip de l´escola inclusiva per assolir els objectius esmentats (maleta viatgera, mercadillo benèfic, obres de teatre...)





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada