Us volem fer arribar diverses informacions que poden ser del vostre interès:
- SANT JORDI
- FESTA DE FINAL DE CURS: COMISSIÓ DE FESTES
- TALLER DE NINES SOLIDÀRIES
- CASAL D´ESTIU
- RESUM DE L´ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIS DEL DIA 23-03-12
SANT JORDIEl dilluns, dia 23 d´Abril, l´Ampa posarà una parada de venda de llibres infantils al Carrer Terra Alta, davant del Citilab. També hi haurà venda de roses a 2,5 euros i altres detalls de Sant Jordi destinats a recollir fons pel viatge de 6è.
-Si voleu més informació sobre el Casal mireu-vos el fulletó informatiu que us adjuntem.
-A més Ventall de Somriures organitza unes colònies per als dies 25, 26 i 27 de juny de 2012, per a tots els nens i nenes de l´escola. El preu de l'activitat estaria sobre els 180 €, amb tot inclòs. Si us interessa podeu passar per l´Ampa per agafar més informació i la butlleta d´inscripció abans del 24 d´abril.
RESUM DE L´ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIS DEL DIA 23-03-12
0-Informacions diverses donades per la directora, Clara Latorre:-L'empresa que gestionava el menjador Rostserv s'ha fusionat i ha establert un acord estratègic amb una altra empresa anomenada Eurest per continuar amb la gestió del menjador, davant de la situació econòmica general en què ens trobem. És per aquest motiu que el full de menjador mensual ha canviat de format i el nom de l'empresa que hi figura. Aquest canvi de situació no ha fet que es modifiqués ni la qualitat del menjar, ni el personal de cuina i monitors contractats. Des de la direcció de l'escola es fa un seguiment diari del bon funcionament de l'espai de menjador.
-S'ha reservat l'auditori de Cornellà el 22 de maig a partir de les 15.00h per fer les actuacions de final de curs de l'escola. Es volia fer per la setmana cultural però no ha estat possible ja que l'auditori estava ocupat. L'accés a l'auditori s'organitzarà per grups i el preu de l'entrada serà de 3 € ja que l'Ajuntament no assumirà el 50% del lloguer de l'auditori com va fer l'any anterior. La despesa de l'auditori i els autocars serà de 2.500 € aproximadament, l'AMPA assumirà el cost que falti un cop venudes les entrades. Es planteja que potser l'any vinent quan la sala polivalent estigui equipada, podria ser un espai a valorar, també es comenta que si es fa al mes de maig també es pot valorar la possibilitat de fer-ho al pati.
1-Balanç econòmic dels curs 2010-2011 i pressupost 2011-2012.- El tresorer explica el balanç econòmic del curs passat, que ha obtingut un saldo positiu de 1.400 €, que s'afegeix al fons que ja existia d'anys passats de prop de 35.000 €. La situació de l'AMPA és molt bona ja que s'ha fet una gestió acurada que ha permès ajustar els preus de la roba i extraescolars programades i continuar garantint els mateixos serveis. Amb les retallades la Generalitat de moment ha suprimit la subvenció que rebien d'acollida matinal i la del casal d'estiu dels dies de juny i setembre. Es posa a disposició dels socis de l'AMPA el detall per mesos del balanç econòmic a l'oficina. Es presenta el pressupost pel curs 2011-2012 i la previsió és que es finalitzi l'exercici amb un benefici al voltant d'uns 2.500 €.
2- Mobilitzacions.-En primer lloc s'informa que la delegació va comunicar a la direcció de l'escola que per a la inscripció del curs 2012-2013 es tornaria a oferir 75 places de P3. Durant el curs passat la Generalitat ja contemplava aquesta possibilitat si la demanda ho requeria. L'Ampa va enviar una carta a la delegació al mes de novembre sol·licitant una reunió amb el delegat territorial perquè ens informessin de la distribució de places i per demanar, en el cas d´un nou P3, que aquest vagi acompanyat dels recursos necessaris – administrativa amb jornada completa per l'escola (actualment amb jornada compartida amb escola Ignasi Iglésies) i una tècnica auxiliar per P3 a més a més de la que hi ha actualment. No només aquesta carta no ha estat contestada sinó que la Generalitat considera que no li cal rebre a l'AMPA ja que aquesta informació d´una nova apertura d'un P3 per l'any vinent ja es va comunicar a la direcció de l'escola directament. S'acorda enviar una carta novament a la delegació per protestar pel fet que no es rebi directament les Ampes.
-S'informa també de les diferents mobilitzacions que s'estan portant a nivell del Baix Llobregat i Barcelona pel que fa les retallades que el govern està imposant a l'educació pública del nostre país i que ens afecten directament. S'acorda que mantindrem el contacte amb sindicats i s'informarà de les mobilitzacions. A l'AMPA hi ha samarretes amb el lema SOS EDUCACIÓ, la idea és que tots els dimecres tant pares-mares, com nens/es vagin amb la samarreta per fer d'altaveus de la defensa de l'educació pública i de qualitat.
-Com a últim tema es comenta que finalment l'Ajuntament ens equiparà la sala polivalent després d’insistir en la necessitat de poder utilitzar aquest espai com a alternativa a no tenir un gimnàs i del compromís que havien adquirit.
3- Festes (Sant Jordi i Festa final de curs)-S'informa que per Sant Jordi l'AMPA posarà un parada de llibres i els nens/es i pares-mares de 6è també posaran una parada amb roses artesanals, punt de llibres i altres.
-La Festa de final de curs es farà el 22 de juny i consistirà com cada any en un sopar de germanor, tallers infantils, inflables i grup dinamitzador i música. Cal senyalar que el dia de la festa és el dia del lliurament de les orles pels de 6è i d'acomiadament de l'escola i per tant els alumnes de 6è són els protagonistes.
4- Informació sobre l'ajuda externa que rep l'AMPAL'AMPA explica a l'assemblea que ja des del mes d'octubre hi ha una persona externa a l'AMPA contractada per ajudar a l'oficina i les tasques organitzatives que es deriven de la gestió. Es va optar per aquesta opció ja que el nombre de nens/es ha augmentat, així com el nombre d'extraescolars i activitats que l'AMPA desenvolupa. També una persona contractada ha possibilitat ampliar l'horari d'obertura de l'AMPA. La fórmula utilitzada ha estat mitjançant una empresa externa -Donavol.
5- Ratificació de la junta actual de l'AMPA.Es ratifica de nou la junta actual de l'AMPA fins l'inici del curs proper. Tot i que la junta continuarà fins llavors manifesta que serà l'últim mandat i que els càrrecs principals de la junta – presidència, vicepresidència, secretària i tresorer cal renovar-los per tal que l'impuls de l'AMPA continuï. És per aquest motiu que s´anima a tots els pares i mares a formar una nova junta de l´Ampa i presentar candidatura per començar el curs 2012-2013.
6- Precs i preguntesS'informa que l'AMPA ha fet una gestió amb l'Ajuntament per tal que instal·lin un pàrquing de bicis dins de l'escola perquè els nens i nenes puguin venir en bici a l'escola i marxin amb bici a la sortida.
Ampa de l´Escola Suris
Cornellà, 13 d´abril de 2012