La comissió de Diversitat i Inclusió està formada per un grup de mares i pares amb fills amb necessitats especials d'aquesta
escola, amb interés en millorar l'atenció educativa dels nostres fills.
L'escola inclusiva comprèn tot tipus
d'alumnat, des de patologies neurològiques, fins nens amb risc d'exclusió
social, nouvinguts, nens amb diferents capacitats físiques, psíquiques o
sensorials.
Considerem que
s'han de proporcionar les mesures i suports necessaris per assegurar un òptim
procés d'aprenentatge, tant a nivell curricular com d'habilitats socials, dins
del marc de nostre sistema educatiu inclusiu, regulat actualment pel Decret
150/2017 de 17 d'octubre, de l´atenció educativa a l'alumnat en el marc d´un
sistema educatiu inclusió.
L'educació
inclusiva representa el dret dels nens amb necessitats especials d'anar a l'escola ordinària, amb
els suports específics per desenvolupar al màxim les seves capacitats.
L'educació
inclusiva afavoreix la igualtat i la cohesió social.
Trobem molt
important que el professorat conegui les necessitats individuals d'aquests nens
per adequar no només la pràctica educativa, sinó també l´entorn i saber cóm
actuar en cada cas (per exemple, si es necessita atenció mèdica urgent).
A la vegada,
també ens sembla fonamental, generar valors inclusius en tota la comunitat
educativa (docents, famílies, alumnes,
personal serveis, monitors, etc). Només així aconseguirem una veritable
inclusió de tots els alumnes.
És per tot això
que creiem necessari crear una comissió inclusiva dins L'AMPA del nostre
centre.
Per nosaltres,
una comissió inclusiva és el conjunt de famílies, docents i altres
professionals de l'escola (vetlladors, monitors menjador, etc.) que tinguin
interès per a millorar l´atenció i oferir les mateixes oportunitats a tots els
alumnes.
- Crear
un equip de treball d´Escola inclusiu , amb el vist i plau de la direcció
–AMPA- Comissió inclusiva a fi de localitzar i preveure les necessitats
especifiques dels nens amb necessitats especials, amb discapacitat i/o trastorn del
desenvolupament, infants en risc d´exclusió social, nouvinguts o nivell socioeconòmic
baix, que comporti una necessitat d´adaptació a certes activitats organitzades
pel centre escolar perquè tots els infants hi tinguin accés (menjador,
activitats esportives, extraescolars, sortides, etc...)
- Obtenir
recursos personals (monitors patí, extraescolars, vetlladors...) i econòmics
perquè tots els nens tinguin les mateixes oportunitats en horari lectiu i no
lectiu.
- Conscienciar
i sensibilitzar la resta de comissions de L'AMPA, i la resta de famílies de
l´escola per donar a conèixer les diferents realitats i la seva normalització,
així com els beneficis d'una escola inclusiva.
- Crear
projectes participatius amb tot l´equip de l´escola inclusiva per assolir els
objectius esmentats (maleta viatgera, mercadillo benèfic, obres de teatre...)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada